یکی از تجهیزات بسیار مفید و کاربردی برای ایجاد گرما در فصول سرد، بخاری برقی می باشد. بخاری برقی وسیله ای است که انرژی برق را به گرما تبدیل می کند و می توان در هر محیطی از آن استفاده کرد. بخاری برقی از یک لوله سفالی شکل که به وسیله سیم احاطه شده است، تشکیل شده و نیروی برق را به وسیله المنت های موجود در آن به انرژی گرمایی تبدیل کرده و باعث گرم شدن سفال ها می گردد. بخاری برقی در مکان هایی که دسترسی به گاز نیست و یا محیطی که فاقد دودکش می باشد می توان به راحتی از آن استفاده کرد. بخاری برقی دارای انواع گوناگونی می باشد که به توضیح هر کردام می پردازیم:

  • بخاری برقی تابشی

این نوع بخاری ها دارای چندین المنت هستند که یک سطح بازتابنده پشت آن‌ها قرار دارد. این نوع بخاری ها برای مکان هایی مناسب هستند که جریان هوا در آن مناسب است. از مزایای این نوع بخاری ها، عدم وجود سرو صدا  در آنها می باشد.

  • بخاری برقی فن دار

بخاری برقی فن دار از ساختار المنت، فن و سنسور ترموستات تشکیل شده است. المنت که محیط اطراف خود را گرم می‌کند و فن موجود در دستگاه، این هوای گرم را به محیط بیرون منتقل می‌کند.وظیفه سنسورترموستات نیز بدین صورت است که در صورتی دمای محیط بیش از حد بالا رود، بخاری به صورت اتوماتیک خاموش می گردد. در حال حاضر این نوع بخاری ها از استقبال زیادی برخوردار هستند. 

  • بخاری برقی کانوکتور

این نوع بخاری برقی دارای المنت و فن است یعنی در صورتی که فن آن خاموش هم باشد قادر به گرم کردن محیط است و می‌تواند به صورت بی‌صدا محیط را گرم کند اما به کمک فن عملکرد بهتری خواهد داشت. پس می‌توان گفت بخاری برقی کانوکتور مانند بخاری فن دار و تابشی است یعنی قادر به انجام کار هر دوی آن‌ها است. البته باید بدانید بهترین برند این نوع بخاری‌های برقی فلر، پارس خزر و برفاب است که شما می‌توانید هر کدام از موارد گفته شده را در بازار ایران تهیه کنید.

از مزای استفاده این بخاری ها می توان به تنوع بسیار زیاد و استفاده راحت از آن در هر محیط اشاره کرد. ضمن اینکه نیازی به وجود گاز نیز نمی باشد.

با آشنایی با انواع این بخاری ها می توان بخاری برقی مناسب خود را انتخاب نمایید.