چراغ های دکوراتیو از جمله منابع روشنایی می باشند که برای نورپردازی های داخلی و ایجاد زیبایی در ساختمان ها استفاده می شوند.

چراغ های دکوراتیو به چراغ هایی گفته می شود که در ساخت آنها از تکنولوژی لامپ های ال ای دی استفاده شده است که این چراغ ها در مقایسه با دیگر چراغ های سنتی مانند مهتابی ها و FPL ها دارای ظاهر و کاربری متفاوتی می باشند. چراغ دکوراتیو نقش بسزایی را در طراحی داخلی و محیط ها دارد. 

کاربردهای چراغ دکوراتیو :

از کاربردهای چراغ دکوراتیو می توان برای نمایش جلوه بیشتر مبلمان، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق و یا ساختمان نام برد.

 اما میبایست به گونه ای انتخاب گردند که بیشترین هماهنگی با طراحی فضا را داشته باشند. مثلا اگر دکوراسیون خانه ما مدرن باشد باید بدنبال طرح هایی باشیم که ترکیبی از سبک صنعتی و مدرن در طراحی خود داشته باشند. استفاده از چراغ های دکوراتیو یا چراغ های تزیینی در این روزها بسیار معمول شده است زیرا این چراغ ها با داشتن اشکال مختلف هندسی و همچنین با دارا بودن تنوع بالای رنگی در ال ای دی ها می توانند علاوه بر تامین نور محیط در زیبایی آن نیز تاثیر به سزایی داشته باشند.

از انواع دیگر چراغ های دکوراتیو می توان به چراغ های خطی اشاره کرد که معمولا به صورت ردیفی داخل یا روی سقف ها نصب می شوند و ضمن تامین نور محیط می توانند به زیبایی فضا نیز بیفزایند.

نوع دیگری از چراغ های دکوراتیو، چراغ های دکوراتیو چهار طرفه می باشد که از آن در نورپردازی منازل، رستوران و کافه ها، فروشگاه ها، مراکز خرید، تالارها، گالری ها، هتل ها و… استفاده نمود.

 این چراغ دکوراتیو طراحی بسیار زیبایی دارد و با استفاده از چراغ دکوراتیو چهار طرفه می توانید زیبایی دو چندان به محیط زندگی خود بدهید.

از مزایای چراغ دکوراتیو می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  1. قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه 
  2. مصرف انرژی کم و صرجویی در انرژی برق
  3. بازده نوری 8 برابر نسبت به لامپ های معمولی هالوژنی
  4. طول عمر بسیار بالا
  5. پرتاب نور مناسب
  6. ظاهر شیک و زیبایی برای دکوراسیون فضاهای مدرن و شیک و مجلل 
  7. بسیار با دوام و مقاوم در برابر شکستگی 
  8. دارای طیف رنگ متنوع
  9. دوستدار محیط زیست
  10. عدم تولید گرما
  11. دارای اندازه ی نسبتا کوچکی و استفاده به صورت سقفی، دیواری و … 

با توجه به مزایای اعلام شده می توان به راحتی از این چراغ ها برای زیبایی و تامین نور و ایجاد جذابیت استفاده کرد.