نورپردازی محوطه های سرسبز حیاط های منازل، ویلا یا باغ مانند نورپردازی هر محیط دیگری، مستلزم پیروی از برخی اصول است. نورپردازی در این گونه محیط ها باید به گونه ای باشند که ایجاد نوری زیبا و دلنشین را داشته باشد. چراغ های محوطه ای برای تامین نور و روشنایی فضاهای باز استفاده می شوند. چراغ‌های محوطه ای از نظر طراحی دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های خاصی می‌باشند که موجب شده است نسبت به چراغ‌های معمولی متمایز باشند. این چراغ ها علاوه بر تامین روشنایی در زیباسازی فضا نیز تاثیر بسزایی دارند. چراغ های محوطه ای دارای انواع و کاربردهای متفاوتی می باشند که در صورت آشنایی با آن ها می توانیم فضایی زیبا و دلنشینی را ایجاد نماییم:

اولین نوع از این چراغ های محوطه ای، چراغ های آویز پارکی هستند که در سایزهای بزرگ و کوچک و در محوطه نصب می گردند. این چراغ ها دارای تنوع طراحی می باشند که می توانید روی دیوار باغ ها و یا ویلاهای خود نصب کنید این چراغ دارای یک حباب شیشه ای است و در ساختمان داخلی این حباب یک سرپیچ E27 قرار گرفته است که به شما این امکان را می دهد از انواع لامپ ال ای دی یا لامپ کم مصرف برای تامین نور چراغ استفاده نمایید.

نوع دیگر، چراغ های دیواری حیاطی است. این نوع چراغ ها بسیار پرکاربرد بوده و به دو صورت روی دیوار و یا سطح دیوار مورد استفاده قرار می گیرند. برای نصب این چراغ ها می بایست از پیچ و مهره و رولپلاک استفاده نمود. این نوع از چراغ ها نیز دارای تنوع طرح و اندازه می باشند.

چراغ های سردری از دیگر انواع چراغ های محوطه ای است. این چراغ ها دارای سایز نسبتا بزرگی هستند و نور بیشتری را تامین می نمایند به همین دلیل بیشتر در نورپردازی و روشنایی استفاده می شوند.

چراغ های سرلوله، چراغ هایی هستند که بر روی لوله پایه قرار می گیرد و هم از لحاظ روشنایی و هم نورپردازی گزینه های خوبی برای هتل ها، پارک ها و ویلاهای بزرگ می باشند.

لازم به ذکر است که چراغ هایی که از جنس آلومینیوم می باشند رنگ آنها به هیچ عنوان بر اثر عوامل مختلف آب و هوایی تغییر نمی کند. 

حتما در هنگام انتخاب چراغ برای محوطه های باز این نکته قابل توجه را در نظر بگیرید که از چراغ هایی استفاده شود که دارای کیفیت بالا و مقاوم در برابر رطوبت باشد.