دریل از مهمترین و پر مصرف ترین ابزار های موجود بوده که مصارف خانگی و حرفه ای دارد، مهم ترین وظیفه این ابزار ایجاد سوراخ در سطوح مختلف و با جنس های مختلف است، با توسعه ی این ابزار افراد می توانند کاربرد های دیگری مانند برش، باز و بسته کردن پیچ، سمباده زدن و حتی جلا دادن سطوح استفاده کرد. در مورد استفاده از دریل برقی مواردی وجود دارد که کاربردی بوده و باعث سهولت در انجام کار می گردد.

  • حتما برای شما هم اتفاق افتاده که موقع استفاده از دریل پیچ های مورد نیاز را گم کرده که خود این موضوع باعث کلافگی و اتلاف وقت می شود یکی از ترفندهای جالب برای رفع این مساله و جلوگیری از کلافگی این است که مانند شکل زیر تنها از یک آهن ربا و چسب بر روی بدنه مته می باشد.

        سپس به راحتی پیچ ها را بر روی آن قرار داده و آسوده خاطر به کار خود ادامه دهید.

  • هنگام استفاده از دریل برای چوب یا هر سطح دیگر مشکلی اعظمی که وجود دارد خرده های چوب و یا غیره در هنگام استفاده است. یکی از راهکارهایی جهت تمیز کردن خرده های حاصله و صرفه جویی در وقت این است که یک بطری پلاستیکی نوشابه یک نفره را از انتها جدا و به شکل زیر توسط مته سوراخ نمایید و هنگام استفاده به شرح زیر استفاده نمایید.

  • گاها پیش آمده که میخواهیم سطحی را به صورت مدور برش بزنیم، یکی از راهکارهای استفاده از دریل این است که یک سر سیم مفتولی را به اندازه قطر یک مداد خم میکنیم و سپس مداد را داخل آن قرار دهیم.

     سر دیگر سیم را به شکل زیر خم نموده و داخل دریل قرار می دهیم.

سپس با روشن کردن دریل و خم کردن سیم می توانیم دایره هایی با اندازه متفاوت رسم و سپس برش دهیم.

با آشنایی به برخی از کاربردهای تجهیزات پرمصرف و کاربردی با سهولت بیشتری می توان نهایت استفاده را از این تجهیزات برد.