کافی شاپ ها از جمله مکان هایی هستند که اشخاص جهت گذراندن اوقات فراغت و سپری کردن با دوستان استفاده می کنند. نورپردازی کافه و کافی شاپ یکی از آن نکاتی است که اگر به درستی طراحی و پیاده سازی شود می‌تواند علاوه بر زیبایی و ایجاد آرامش، به جذب افراد و درآمد زایی بیشتر کمک نماید. در حقیقت حس و حال فضای کافه در ایجاد احساسات خوب و مثبت در افراد و جلب افراد نقش بسزایی را بر عهده دارند. با توجه به مسایل مذکور می بایست توجه به خصوصی بر نورپردازی و ادوات روشنایی در این فضا را داشت.

برای داشتن فضایی دلنشین و جذاب می توان از ایده های ذیل استفاده کرد:

1.استفاده از چراغ های ریلی

چراغ های ریلی جز چراغ های مورد استفاده طراحان دکوراسیون بوده که به دلیل جلوه نور بسیار خوبی که دارد می تواند روشنایی مطلوبی را ایجاد نماید.

2. استفاده مناسب و صحیح از نورهای تاکیدی

استفاده صحیح و مناسب از نورهای تاکیدی می علاوه بر ایجاد تمرکز و توجه بر محدوده مورد نظر، می تواند باعث رونق کسب و کار گردد.

3. استفاده از نور طبیعی

استفاده از نور طبیعی و مناسب در طول روز علاوه بر ایجاد سرزندگی و شادابی در محیط، می تواند انرژی مثبتی را ایجاد و حس خوبی را به افراد القا نماید.

4. استفاده از ریسه ها و چراغ های رنگی

ریسه ها و چراغ های رنگی در صورتی که به طور مناسب و متعادل استفاده شود از ایجاد یکنواختی جلوگیری می کند. در حقیقت وجود این ریسه های دارای دیمر که قابلیت کنترل شده نور را داشته باشند می تواند تاثیر بسزایی در ایجاد فضایی زیبا و خاطره انگیز را داشته باشد.

5. استفاده از چراغ های آویز

بسیاری از افراد در فضاهای کافی شاپ تمایل به مطالعه و انجام کارهای روزمره را دارند. بهتر است برای این موارد از چراغ های آویز استفاده شود تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها بتوان از نور مورد نظر را نیز فراهم نمود.

6. استفاده از پنل های ال ای دی و توکار

نکته قابل توجه در نورپردازی محیط های کافه، توجه به نورپردازی عمومی می باشد تا ضمن اینکه نور مناسبی را ایجاد می نماید از ایجاد روشنایی های شدید و خیره کننده نیز پرهیز گردد بدین منظور بهتر است که از پنل های ال ای دی و چراغ های توکاراستفاده گردد.

7. استفاده از روشنایی دیواری و نورپردازی تصاویر در نورپردازی کافه

استفاده از چراغ‌های دیواری در بالای محل‌های نشستن مشتریان، علاوه بر تامین نور لازم مشتریان برای لذت بردن از محیط کافه، باعث می‌شود تا حواس کسانی که از بیرون در حال مشاهده کافه شما هستند، جلب مشتریان و احساس راحتی آن‌ها در کافه شما شود.

با در نظر گرفتن موارد بالا علاوه بر ایجاد محیط جذاب و زیبا می توان به جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر دست یافت.