قم-میدان امام خمینی(ره) - بلوار شهید بهشتی- نبش تقاطع مطهری جنوبی
شماره تماس:
025-36622361
دسته‌بندی کالاها
  • {{value}}
کمی صبر کنید...

کابل برق 1/5*5 رسانا مدل مفتول

کابل برق 5 در 1.5 مفتول رسانا کد KBMA-0002

0 از {{model.count}}
متراژ یا تعداد
نوع
    ویژگی های محصول :
  • شرکت تولید کننده : صنایع سیم و کابل رسانا
  • جنس عایق : PVC/PVC
  • جنس فلز هادی : مس آنیل شده با خلوص 99.9%
  • رنگ بندی : روکش کابل سفید(داخل یک رشته نول آبی+یک رشته ارت+سه رشته فاز)
  • حداکثر جریان مجاز در هر رشته : 17 آمپر
51,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.

با توجه به گستردگی استفاده از انرژی الکتریکی از زندگی روزمره ما گرفته تا کاربردهای فراوان در صنایع مختلف، در صنعت برق جهت انتقال جریان برق برای هر کاربردی از انواع مختلف کابل برق استفاده می شود. کابل های فشار قوی، متوسط و ضعیف، کابل هایی که در محیط های خاص بکار می روند مثل دریا، خاک یا ضد انفجار، کابل هایی که در صنایع خودرویی و ابزار دقیق بکار می روند و غیره. موضوع مطلب ما بیشتر مربوط به کابل هایی است که در صنعت ساختمان بکار می رود. این نوع کابل ها از قرار گرفتن دو تا پنج رشته سیم افشان هم سایز در درون یک روکش غلاف مانند از جنس PVC تولید می شوند و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. 

هر کابل معمولی با مشخصه عددی A*B شناخته می شود که عدد A بیان کننده تعداد رشته های سیم برق افشان درون کابل و عدد B نشان دهنده سطح مقطع هر کدام از رشته های سیم برق می باشد. بطور مثال برای یک کولر آبی می توانید از کابل 1.5*4 یا 1.5*5 استفاده کنید که معنی آن وجود 4 یا 5 رشته سیم افشان سایز 1.5 در درون این کابل می باشد. در مثالی دیگر برای راه اندازی کولر گازی کوچک و متوسط از کابل افشان 4*2 یا 4*3 و برای مدل های پر مصرف از کابل افشان 6*2 یا 6*3 می توانید استفاده کنید. برای راه اندازی وسایل برقی و دستگاه های با مصرف متوسط نیز بهتر است علاوه بر مشورت با تکنیسین مجرب برق، به مشخصات فنی درج شده بر روی دستگاه توجه نمایید. یا در مثالی دیگر اگرچه یک بخاری برقی 2000 واتی در حدود 10 آمپر برق مصرف می کند، ولی بهتر است برای راه اندازی آن از کابل 2.5*2 استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که برخی وسایل برقی در لحظات اولیه شروع به کار خود، شدت جریان زیادتری مصرف می کنند.
جنس فلز هادی یا رسانایی که در تولید کابل استفاده می شود معمولاً مس خالص است اما در سال های اخیر و با توجه به افزایش قیمت مس، استفاده از آلومینیوم یا آلومینیوم CCA (آلومینیوم روکش شده با مس) نیز رواج پیدا کرده است. البته با توجه به اینکه توانایی هدایت الکتریکی آلومینیوم حدود 35 درصد از مس کمتر است، باید به انتخاب سیم یا کابل آلومینیومی با سطح مقطع مناسب دقت بیشتری کرد. متأسفانه گاهاً توسط برخی تولید کنندگان از مخلوطی از تارهای مسی و آلومینیومی در تولید کابل افشان تمام مس استفاده می شود که بکارگیری آن ها توسط مصرف کنندگان و سازندگان مسکن، خالی از خطر نیست. یک روش شناسایی چنین سیم هایی قرار دادن تارهای   نازک سیم در معرض شعله آتش است. تارهای آلومینیومی به راحتی می سوزند ولی تارهای مسی فقط تیره تر می شوند. علاوه بر این باید رنگ تمام تارهای مسی تشکیل دهنده سیم، طلایی براق باشد. در غیر این صورت ممکن است ناخالصی هایی مثل آهن در آن بکار رفته باشند.
بر اساس استاندارد ملی، هر رشته سیم افشان در هر سطح مقطعی، می تواند دارای محدوده ای از تعداد تارهای سیم مسی با حداکثر قطر خاصی برای هر رشته تار باشد که مجموعه آن پس از تابیده شدن، سطح مقطع مورد نظر را ایجاد کند. بطور مثال سیم افشان سایز 1.5 می تواند با تعداد 31 رشته تار مسی با قطر 0.232 میلیمتر یا با تعداد 29 رشته تار مسی با قطر 0.237 میلیمتر تولید شود و این موضوع به انتخاب شرکت تولید کننده بر می گردد.
جنس روکش سیم افشان و غلاف کابلی از پی وی سی است که یکی از مقاومت ترین روکش ها در برابر عوامل مختلف آب و هوایی می باشد و به راحتی می توانید از آن در داخل لوله، زیر گچ، روی دیوار و به شکل سیار استفاده کنید.
انتخاب سایز کابل مناسب برای هر کاربرد باید با نظر تکنیسین مجرب برق صورت بگیرد چرا که عدم انتخاب صحیح ممکن است موجب صدمات جبران ناپذیری گردد. به عنوان مثال اگر برای یک وسیله پر مصرف مثل بخاری برقی از کابل با سیم نازکی استفاده شود، مصرف زیاد آن موجب گرم شدن بیش از اندازه کابل و روکش آن و ایجاد اشتعال در محل استفاده می گردد. اگر هم برای یک کار معمولی و کم مصرف مثل روشن کردن یک لامپ از کابل با سطح مقطع زیاد استفاده شود، به نوعی پولتان را هدر داده اید.

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
شرکت تولید کننده
صنایع سیم و کابل رسانا
جنس عایق
PVC/PVC
جنس فلز هادی
مس آنیل شده با خلوص 99.9%
رنگ بندی
روکش کابل سفید(داخل یک رشته نول آبی+یک رشته ارت+سه رشته فاز)
حداکثر جریان مجاز در هر رشته
17 آمپر
حداکثر ولتاژ نامی
450-750 ولت
میانگین قطر خارجی (mm)
10.3
وزن تقریبی در 100 متر (کیلوگرم)
21
حداکثر دمای کاربری
70 درجه سانتیگراد
تعداد رشته سیم
پنج رشته
سطح مقطع هر رشته
1.5 میلیمتر مربع
شیلد
ندارد
نوع تولید
مفتول
کاربری
تأمین برق وسایل برقی موتوری سه فاز همراه با نول و ارت یا کولر آبی خانگی